Glass med Knusegaranti
Knusegaranti for glass er en tjeneste som noen produsenter eller forhandlere tilbyr for å gi kundene ekstra trygghet ved kjøp av glassprodukter.
Denne garantien betyr at hvis et glass skulle gå i stykker, kan kunden få det erstattet uten ekstra kostnad eller til en sterkt redusert pris. Detaljene for en slik garanti kan variere avhengig av selskapet, men hovedformålet er å gi forbrukere ro i sinnet når de investerer i høykvalitets glassvarer.
Vilkår for knusegaranti
Vilkårene for knusegarantien kan inneholde visse begrensninger, som tidsrammer for når erstatningen er gyldig, begrensninger på antall ganger en erstatning kan etterspørres, eller krav på bevis for skaden.
Garantien kan også være begrenset til visse produktlinjer eller være en del av en premiumtjeneste. Det er viktig for forbrukere å nøye gjennomgå vilkårene for en slik garanti for å forstå hva som dekkes og eventuelle kostnader som kan være forbundet med den.
Hadeland knusegaranti hos Christiania Glasmagasin
Christiania Glasmagasin tilbyr en spesiell erstatning for knuste Odyssè-glass fra Hadeland Glassverk, kalt "knuseerstatning". Men denne garantien gjelder kun i deres fysiske butikker.
For å benytte seg av garantien, må man ta med seg foten av det ødelagte glasset til en av deres butikker, og der vil man få et nytt glass som erstatning. Årsaken til at denne erstatningsordningen ikke dekker frakt for å sende et nytt glass, er fordi knuseerstatningen ikke omfatter slike fraktkostnader.